loading...

اتحادیه مرکزی دامداران ایران

بازدید : 325
پنجشنبه 16 مهر 1399 زمان : 21:37

داد دامداران از تفاوت قیمت نهاده‌های دامی/ دلالان عرصه را تنگ کرده‌اند

در سایه عدم نظارت و بی‌توجهی متولیان امر فروش نهاده‌های دامی‌در بازار آزاد با قیمت 2 تا 3 برابر قیمت دولتی توسط صاحبان مرغداری‌ها و دامداران که سود قابل توجهی نیز دارد، افزایش یافته و داد دامداران را درآورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این روزها فروش نهاده‌های دامی‌دولتی با قیمت آزاد در بازار به یکی از کسب و کارهای پرسود و بی‌زحمت برای برخی از افراد تبدیل شده است و ادامه‌دار بودن این روند گلایه صاحبان بسیاری از مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و... را در پی داشته‌ است.

بی‌شک یکی از دلایل فروش غیر قانونی نهاده‌های دامی، عدم نظارت مناسب توسط دستگاه‌های ذی‌ربط است که ضروری است برای جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی نظارت‌ها توسط مسوولان مربوطه افزایش پیدا کند؛ بایستی ناظران جهاد کشاورزی بر روند تحویل نهاده‌های دامی‌نظارت داشته و با راستی آزمایی از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.

تفاوت قیمت بالای نهاده‌های دامی‌به صورت دولتی و در بازار آزاد یکی از دلایل اصلی ترغیب برخی از مرغداران و دامداران به فروش نهاده‌های دامی‌و کسب سود بی‌دردسر از این طریق است.

فروش نهاده‌های دامی‌در بازار آزاد

یکی از مرغداران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: این روزها فروش نهاده‌های دامی‌در بازار آزاد توسط صاحبان مرغداری‌ها و دامداری‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: متأسفانه هیچ نظارتی از سوی نهادهای ذی‌ربط در این‌باره صورت نمی‌گیرد و همین امر سبب افزایش بیش از پیش انجام این تخلف توسط برخی افراد شده است.

فروش نهاده‌های دامی‌با قیمت 2 تا 3 برابر قیمت دولتی در بازار آزاد

یکی دیگر از صاحبان گاوداری‌ها نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: متأسفانه هر روز شاهد افزایش بیش از پیش فروش نهاده‌های دامی‌توسط صاحبان مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و دامداران هستیم.

وی افزود: فروش با قیمت ۲ تا ۳ برابر قیمت دولتی در بازار آزاد و سود قابل ‌توجهی که از فروش نهاده‌های دامی به دست می‌آید سبب شده فروش نهاده‌های دامی‌توسط برخی افراد انجام شود.

برخورد قانونی با متخلفان

محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با تایید بروز چنین تخلفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: متأسفانه چنین تخلفاتی از سوی برخی افراد انجام می‌شود و ضروری است افرادی که از چنین تخلفاتی آگاهی دارند، موارد مشاهده شده را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دامی‌از طریق اتحادیه‌های دامداری و مرغداری صورت می‌گیرد، افزود: ملاک توزیع نهاده‌های دامی‌در مرغداری‌ها جوجه ریزی است و توزیع نهادهای دامی‌در دامداری‌ها نیر بر اساس ملاک‌های خاص انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: کمیته نظارت بر نهادهای دامی، وظیفه رسیدگی به چنین تخلفاتی را برعهده دارد و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

نظارت جهت نحوه استفاده از نهاده‌های دامی‌امکان پذیر نیست

درخشنده رحیمی‌معاون بهبود تولیدات دامی‌جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: نهاده‌های دامی‌بر اساس قانون بین اتحادیه‌های مربوطه توزیع و از طریق اتحادیه‌ها بین مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، دامداری‌ها و... توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که نظارت بر مرغداری‌ها، دامداری‌ها و... جهت نحوه استفاده از نهاده‌های دامی‌امکان‌پذیر نیست، افزود: بدون شک در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی‌جهاد کشاورزی استان ایلام، قیمت کنجاله سویا را ۳۰۱۵ تومان به ازای هر کیلو عنوان کرد و گفت: سبوس هر کیلو ۱۴۰۰، ذرت هر کیلو ۱۸۱۵ و جو هر کیلو ۱۸۰۰ در اختیار مرغداران، دامداران و... قرار می‌گیرد و نهاده‌های دامی‌مذکور در بازار آزاد چند برابر قیمت دولتی معامله می‌شود.

بی‌شک رویه‌های موجود حاکم بر توزیع نهاده‌های دامی‌نیازمند تغییر است و باید با روش‌های نظام‌مند برای رفع مشکلات موجود اقدام‌ کرد و نظارت‌ها بر بازار آزاد عرضه نهاده‌های دامی‌افزایش یابد و نهادهای مربوطه اجازه فروش نهاده‌های دامی‌در بازار آزاد ندهند.

گزارش: مریم نظری

کمیک کیک پارت ۱
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی